نام‌نویسی مرحله شانزدهم طرح تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی اسکان

نام‌نویسی مرحله شانزدهم طرح تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی اسکان


چهارشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۱

کانون رفاه دانشجویان شریف با همکاری اداره امور خوابگاه ها طرح تسهیلات قرض‌الحسنه اسکان را به عنوان «جایگزین اسکان در خوابگاه‌ها» در شهریور و مهرماه سال جاری برای دانشجویان واجد شرایط کلیه مقاطع اجرا می‌نماید.

کانون رفاه دانشجویان شریف، حاصل تلاش گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف برای بهبود سطح رفاهی، ارتقای مهارت‌های زندگی و ترویج دانش کسب و کار در میان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف است. در این کانون سعی می‌شود الگوهایی جهت نیل به اهداف مذکور، با تکیه بر توان جامعه‌ی دانشگاهی طرح‌ریزی و اجرا شود.
کانون رفاه دانشجویان شریف مجوز فعالیت خود را از انجمن «حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی» دریافت کرده‌است و مورد حمایت دانشگاه و بانک قرض‌الحسنه رسالت قرارگرفته است و در سال ۱۳۹۴ برای دانشجویان واجد شرایط، «طرح تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی اسکان» را به عنوان جایگزین اسکان در خوابگاه‌ها برای اولین بار پیاده سازی و اجرا نمود.
با توجه به استقبال دانشجویان در سال‌های گذشته، این طرح در شهریور و مهر ماه سال جاری برای دانشجویان کلیه مقاطع اجرا خواهد شد.


[۱] ارایه گواهی سکونت در خوابگاه ممهور به مهر مدیریت امور دانشجویی دانشگاه مقطع قبلی الزامی است. لازم به ذکر است دانشجویانی که محل تحصیل مقطع قبلی آن‌ها دانشگاه صنعتی شریف و یا شهر محل سکونت آن‌ها بوده است، نیازی به ارایه این گواهینامه ندارند.

طرح ۱: 
o    سقف تسهیلات در این طرح ششصد میلیون (۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال با بازپرداخت ۲۴ ماه می‌باشد. 
طرح ۲: 
o    سقف تسهیلات در این طرح پانصد میلیون (۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال با بازپرداخت ۲۴ ماه می‌باشد.

 

قابل توجه دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه اسکان در قالب طرح ۱ و ۲

تبصره۱: دانشگاه تا زمان تسویه تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت شده توسط فرد، از صدور هر گونه گواهی فارغ‌التحصیلی خودداری می‌کند.
 تبصره ۲: متقاضی می‌بایست به روش اعتبارسنجی (که اسناد ضمانتی آن یک سفته به مبلغ ۱/۲ مبلغ وام و یک ضامن می‌باشد) درخواست تسهیلات خود را ارایه دهد. 
* اعتبار سنجی : روشی است که خوش حسابی (عدم داشتن معوقات در گذشته) توسط فرایند بانکی تأیید می‌گردد. 
تبصره ۳: دانشگاه بخشی از یارانه غیر مستقیم اختصاص داده شده به دانشجویان استفاده کننده از این طرح را در طول سنوات عادی مجاز تحصیلی (سقف مجاز دریافت خدمات رفاهی مقاطع کارشناسی و دکتری ۸  نیم سال و مقطع کارشناسی ارشد ۴ نیم سال و تا حداکثر دوره بازپرداخت اقساط) به صورت مستقیم به ایشان پرداخت می‌کند.
تبصره ۴: پرداخت کمک هزینه، مشمول گیرندگان ودیعه مسکن نخبگان از زمان دریافت این ودیعه و یا تا قبل از زمان تخلیه خوابگاه نمی‌باشد.
تبصره ۵: باتوجه به محدودیت منابع این طرح، اولویت‌بندی و تخصیص وام، با الویت زمان تکمیل پرونده و اعتباری که برای هر گروه از متقاضیان (طرح ۱ یا طرح ۲) در نظر گرفته شده است صورت می‌پذیرد.

•متقاضیان تسهیلات برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امور بانکی و انجام امور مربوطه در روزهای شنبه و دوشنبه به کانون رفاه دانشجویان شریف در دفتر خدمات دانشجویی (سرکار خانم میراشه) از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۵:۳۰ مراجعه نمایند. (شماره تماس ۶۶۱۶۵۰۲۷)


•متقاضیان تسهیلات برای کسب اطلاعات در مورد شرایط خوابگاهی دریافت تسهیلات، می‌توانند در ایام هفته و غیرتعطیل از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۵:۳۰ به سرکار خانم مداح مراجعه نمایند. (شماره تماس ۶۶۱۶۵۰۳۰)


۱٫ اطلاع رسانی با ابزاری مانند پوستر، وب سایت، ایمیل و پیامک خواهد بود.
۲٫ افراد حاضر در کانون، دانشجو را نسبت به فعالیت ها و قوانین فرایند توجیه می کنند و در خصوص مدارک مورد نیاز مانند شناسنامه، کارت ملی، تضامین و وثایق توضیحاتی به وی ارایه می دهند.
۳٫ از زمان درخواست جهت تخلیه خوابگاه، دانشجو می تواند به صورت موقت تا ۱۰ روز به خوابگاه تردد داشته باشد.

فایل اطلاعیه